Conferința de lansare a campaniei naționale Angajez 45+

Manifestul de combatere a crizei forței de muncă și a discriminării pe criterii de vârstă, la angajare

Miercuri 27 noiembrie, Comunitatea GreatHRs a organizat conferința de lansare a Campaniei Naționale Angajez 45+, un manifest de combatere a crizei forței de muncă și a discriminării pe criterii de vârstă, la angajare.

Au fost prezentate, în premieră, rezultatele studiului de piață realizat de Great HRs împreună cu Ipsos Interactive Services, despre perspectiva și experiența angajatorilor și candidaților în legătură cu vârsta la angajare.

Studiul tratează situația actuală a pieței de muncă, în România, motivele de refuz la angajare în ceea ce privește candidații seniori, sursele percepțiilor negative la nivelul angajatorilor, consecințele neglijării acestui segment al forței de muncă.

Cercetarea s-a desfășurat în rândul a trei eșantioane: candidați cu vârsta de peste 35 de ani, manageri de resurse umane și directori din marile companii și din agenții de recrutare.

• Studiul a relevant că aproape jumătate dintre candidați consideră că ofertele de muncă atractive pentru nivelul lor de experiență sunt foarte puține. Tocmai de aceea, 52% afirmă că le este greu sau foarte greu să găsească un job potrivit.

• În acelasi timp, și 88% dintre angajatori se plâng ca nu au suficienți candidati pregătiți, pe anumite specializari, cum ar fi muncitorii calificați și necalificați, inginerie sau IT.

• Principalele motive pentru care candidații de peste 45 de ani sunt refuzați de către angajatori sunt pretențiile salariale, excesul de experiență și supracalificarea.

• 30% dintre angajații din această categorie de vârstă, cu educație superioară de specialitate, nu au fost promovati deloc în ultimii 10 ani.

• Una dintre descoperirile cele mai încurajatoare ale studiului este faptul că 72% dintre reprezentanții angajatorilor susțin că fac acțiuni pentru integrarea profesioniștilor 45+, însă acest lucru nu este resimțit de marea majoritate a angajaților.

Conferința Angajez 45+ a adus față în față candidați, angajatori, agenții și site-uri de recrutare, pe toți cei care pot găsi soluții la dezechilibrele din piața forței de muncă și reprezintă primul pas în construirea unei punți de comunicare între decidenții situației actuale.

„Vârsta de la care un candidat începe să fie mai puțin atractiv este de 45 de ani, în unele industrii aceasta fiind chiar mai mică. În același timp, există companii care își caută candidați din acest segment de vârstă și nu îi găsesc. Astfel, am simțit nevoia unui proiect care să schimbe dinamica actuală a pieței muncii, prin înlesnirea comunicării între angajatori și candidați. Angajez 45+ se dorește a fi prima campanie națională împotriva discriminării de vârstă la angajare, cu rezultate măsurabile și acțiuni concrete, care reunește parteneri importanți din domeniul resurselor umane și cea mai mare rețea de experți voluntari.” Alina Anghel, Președinte The Basics Agency & Co-Fondator al comunității Great HRs

„Am întâlnit în companii mulți oameni valoroși, profesioniști seniori care se simțeau captivi în roluri în care nu își mai doreau să activeze, însă nu aveau curajul să plece știind că nu ar găsi altceva mai bun.
Am întâlnit profesioniști de peste 40 de ani care au rămas fără un loc de muncă și pentru care a urmat o perioadă foarte grea de căutare a unui nou loc de muncă. Vrem să inspirăm piața forței de muncă pentru o schimbare de mentalitate, atât a angajatorilor, cât și a candidaților. Cred că schimbarea trebuie să fie de ambele părți. Ne dorim ca, în mediul de business din România, să existe cât mai multe companii care spun că sunt mândre că au angajați seniori, iar angajații seniori sunt flexibili, deschiși la învățare și schimbare” Rodica Obancea, Master Certified Coach & Co-Fondator GreatHRs

Misiunea campaniei ”Angajez 45+” este aceea de a crea o piață a forței de muncă incluzivă, eliminând discriminarea la angajare, pe criterii de vârstă, a candidaților seniori. Studiul și conferința de lansare sunt primul pas în crearea unei punți de legătură între aceștia și angajatorii care se confruntă cu dificultăți în a gestiona criza forței de muncă.


Parteneri Gold: Ipsos
Parteneri Silver: DB Cargo, Société Générale European Business Services, Wyser
Parteneri Bronze: A&D Pharma, DORA by Happy Recruiter, Undelucram
Eveniment realizat cu sprijinul: Lugera, Rodica Obancea, Alesiuc Photography, Content Works, The Basics Agency, Brexton, The Copy Pie, Advanced Robotics, District 30, Muzeul Municipiului București, If Magic Comunicare, Concord Communications
Promovat de: Goodnews, Hypnomedia, Newsweek Romania, GOiN.mobi